Artikel uit Eindhovens Dagblad van 27-02-2002

Over Polynormwoningen in Eindhovense wijk Lievendaal:

Hhvl voorlopig verder met oude bewonersclub

EINDHOVEN - Directeur T. de Swart van woningstichting Hhvl wil geen commentaar geven op het nieuws dat meer dan de helft van de 212 bewoners van de Polynormwoningen in Lievendaal tegen de voorgenomen sloop is. De Eindhovense woningstichting wil de woningen over twee jaar slopen en vervangen door nieuwbouw.

De bewoners hebben zich begin deze week verenigd in een commissie Bezorgde Bewoners Polynormwoningen (CBBP) om de sloopplannen aan te vechten. Ze deden dit nadat ze hun vertrouwen in bewonersvereniging Polynormwoningen hadden opgezegd omdat die hun belangen niet goed zou behartigen. De Swart liet gisteren weten dat hij de bewonersvereniging Polynormwoningen nog steeds beschouwt als de enige gesprekspartner namens de bewoners. 'Ik heb het nieuws van de oprichting van de commissie moeten vernemen uit de krant. Op de vraag of Hhvl in de toekomst de commissie als gesprekspartner en belangenbehartiger van de bewoners zal beschouwen, wil ik nu geen antwoord geven.'